Чому важливо розвивати міську інфраструктуру?

media-1
| 22 Вересня 2021

Засновник Eco-bud building Павло Сомов, опублікував статтю на порталі Новини бізнесу. Там він розповів чому ж так важливо розвивати інфраструктуру міста.

Українські міста, особливо мегаполіси, переживають другий будівельний бум. Перша хвиля пройшла в 2006-2008 роках перед світовою фінансовою кризою і була викликана активним іпотечним кредитуванням і стрімким зростанням цін на нерухомість.

Друга хвиля, яку ми спостерігаємо зараз, викликана відновленням розвитку будівельної галузі після багаторічного «застою» в загальному, так і ослабленням довіри до банківського сектору. Після низки банкрутств банківських установ населення вважало за краще зберігання своїх інвестицій в нерухомості.

Всього в Україні в 2017 році в експлуатацію ввели більше 10 мільйонів квадратних метрів житла і за кількістю побудованих квартир на 1000 чоловік наша країна вперше в новітній історії обігнала ЄС (2.9 проти 2.8). Однак заявлена ​​кількість зовсім не відповідає якості. Намагаючись якомога швидше забудувати територію, багато будівельних компаній просто ігнорують генеральні плани, а в будинках, що будуються немає задовільною інфраструктури. Так, ми можемо бачити на власні очі скільки нового житла будується зараз в містах, скільки введено в експлуатацію. У той же час, стає очевидним недолік необхідної інфраструктури для жителів міста. Забудова дуже щільна: величезна кількість багатоповерхівок у центрі міста викликає складності з рухом транспорту та паркуванням.

Просторова інфраструктура існує у вигляді приміщень нежитлового призначення на перших поверхах, які малі підприємці беруть в оренду переважно для сфери послуг та обслуговування жителів того чи іншого будинку. Ринок сам моделює інфраструктуру в нових масивах і в основному не кращим чином. Можна констатувати факт, що розвиток якісної соціальної інфраструктури поступається шаленим темпам будівництва житла. Заощадивши на покупку житла, мешканці нових районів часто змушені шукати освітні установи для своїх дітей або звертатися за медичним обслуговуванням в інші райони.

Проте, з впровадженням нових ДБН можна очікувати більш комплексного підходу до розвитку містобудування: з земельної ділянки, що підпадає під забудову тепер 30% припадає на саму забудову і прибудинкову територію.

Розвиток Сінгапуру – яскравий приклад того, як швидко і правильно розвивати інфраструктуру в містах. За 25 років Сінгапур перетворився з міста третього світу в економічний центр Азії з рівнем життя вище, ніж в Європі. При цьому, завдяки продуманому плануванню в Сінгапурі немає так званого хаосу азіатського міста. При досить низької народжуваності населення в Сінгапурі зростає постійно, і місто розширюється. Але швидке зростання населення не є виправданням для створення неякісної середовища. Зручні для життя райони – це дорого, але саме вони в підсумку залучають до Сінгапуру інвесторів, які готові не тільки вкладати сюди свої гроші, але і перевозити в місто родини.

Цікавий досвід китайських міст, яким вдається успішно поєднувати сталий розвиток з економічним зростанням. Вони домагаються цього в тому числі і за рахунок створення розгалужених мереж громадського транспорту і благоустрою міських територій. Зони зелених насаджень стають свого роду екологічними оазисами, освіжаючими повітря міст і підвищують їх привабливість для проживання і роботи. Міські парки та сквери виконують роль фільтрів, які вловлюють частинки пилу, яку виділяють автомобілі, промислові об’єкти та інші джерела, а також очищають атмосферу.